Cookies

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Mere om cookies

Om Virk.dk

Når du indberetter på Virk.dk, får du hjælp til indberetningen undervejs, og din indberetning kan printes, gemmes, genåbnes og rettes.

Indberetningen via Virk.dk er sikret med medarbejdersignatur.

 

1) Hvis din virksomhed ikke har NemID medarbejdersignatur:

I kan vælge mellem to forskellige typer medarbejdersignaturer:

  • NemID medarbejdersignatur med nøglefil svarer til den nuværende Digitale Signatur. Det er en softwareløsning, hvor certifikatet (nøglefilen) ligger lokalt hos medarbejderen.
  • NemID medarbejdersignatur med nøglekort svarer til NemID-løsningen til private. Det er en nøglekortløsning, hvor certifikatet er placeret på en central server hos DanID.

Bestil NemID medarbejdersignatur hos DanID

 

2) Hvis din virksomhed har  NemID medarbejdersignatur:

Kontakt virksomhedens lokaladministrator (LRA) af medarbejdersignatur.

Ved du ikke hvem jeres lokale administrator (LRA =Lokal Registrerings Autoritet) af medarbejdersignaturer er, kan du få navnet gennem en kollega i virksomheden, som har medarbejdersignatur.

Find din lokale administrator af medarbejdersignaturer

 

Når du har din medarbejdersignatur, kan du gå i gang med indberetningen:

Danmarks Statistiks blanketter på Virk.dk

Browsere til indberetning

Du kan bruge de fleste browsere, når du indberetter. Edge og Safari virker dog kun med nøglekort.

Læs mere om understøttede browsere